« صدای کنارکـ »

برترینهای شهرستان کنارک

« صدای کنارکـ »

برترینهای شهرستان کنارک

« صدای کنارکـ »

هر وبلاگ ارزشی ایرانی یک مشت محکم در دهان استکبار جهانی

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های شهرستان کنارک می باشد.

هدف از ایجاد این وبلاگ انتشار تفکرات، مطالب تولیدی و ارزشی وبلاگ نویسان شهرستان کنارک و معرفی به جامعه مجازی و نیز انتشار در سایت های کشوری و بخصوص حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز سایت همه باهم ( سایت مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) همچنین از دوستان عزیزی که نامشان از قلم افتاده است تقاضا میشود آدرس وبلاگشان را جهت لینک در وبلاگ مرکزی هرستان کنارک از قسمت نظرات این وبلاگ برای ما بفرستند.

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

با نام ویاد خداوند بخشنده ومهربان


وبلاگ ناصر آباد بیدار نوشت:


چند کلام از زبان افتاذه به گفته یکی از دانشجویان جدید الورود 94 شهرستان کنارک اغاز مینماییم

   
 
مبنی بر اعراض این ناگفته های از زبان افتاده وبیان این چند کلام که:
 

 از اول فروردین 1394 اطلاعیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی ذاهدان مبنی بر برقراری یک مجتمع اموزش عالی سلامت در چابهار بخاطر کمبود نیروی انسانی در دو شهرستان چابهار وکنارک در رشته های هوشبری ،اتاق رعمل ،بهداشت عمومی ،مامایی ،فوریتهای پزشکی جهت ثبت نام به مراکز بهداشت ودرمان شهرستانهای چابهار،کنارک،نیکشهر،قصرقند،ایرانشهر وچندشهرستان دیگر از جنوب اسنتان سیسان وبلوچستان داوطلبانی با شرایط سنی حداقل 18سال تمام وحداکثر22سال تمام اقدام نمایند،این مجتمع که در شهرستان چابهار واقع است فقط باید از داوطلبین دوشهرستان کنارک وچابهار ثبت نام به عمل اورد به ان دلیل که این مجتمع زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ذاهدان میباشد ودو شهرستان کنارک وچابهار زیر نظر دانشگاه علمو پزشکی ذاهدان میباشند با طرح این جمله که دو شهرستان کنارک وچابهار زیر نظر دانشگا علوم پزشکی ذاهدان میباشند واضع است که نباید پذیرش دانشجویی از شهرستانهای نیکشهر،قصرقند،فنوج،دلگان،سراوان وحتی خود ایرانشهر که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند صورت پپزیرد وبا اینکه خود دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر یکماه پس از صدور اطلاعیه پذیرش  داوطلب با شرایط ذکر شده در ان اطلاعیه از سوی دانشگاه علوم پزشکبی ذاهدان در مجتمع اموزش عالی سلامت چابهار با صدور اطلاعیه ای نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های مامایی|،هوشبری ،بهداشت عمومی فقط وفقط در شهرستانهای زیر نظر خودش اقدام به ثبت نام کند که در این اطلاعیه ثبت نام داوطلبی از دو شهرستان کنارک و چابهار ذکر نشده است...

لذا از کلیه مسولین دوشهرستان کنارک وچابهار ونماینده محترم این دو شهرستان درمجلس شورای اسلامی تقاضا داریم نسبت به این موضوع اقدامات فوری را صورت دهند.

امضاء: شکور رزمی
  • امیرعلی

پویش مردمی #ما هم اجازه نمیدهیم

امیرعلی | پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۲ ب.ظ
پویش مردمی #ما هم اجازه نمیدهیم
به گزارش سایت حرف تو؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، مبارزه با نقشه های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی وقفه با آن پرداخت.

در پی این سخنان روشنگرانه سایت حرف تو در نظر دارد؛ پویش مردمی با عنوان # ما هم اجازه نمی دهیم در فضای مجازی برگزار نماید تا نشان دهیم ما افسران سایبری جنگ نرم گوش به فرمان آقا و مولایمان هستیم و هیچگاه نخواهیم گذاشت آمریکا و همپیمانانش بخواهند نقشه های شوم خود را در منطقه اجرا نمایند و با حضور خود جای پای خود را محکم کنند.

لذا از همه فعالان فضای مجازی و افسران جوان جنگ نرم اعم از وبلاگ نویسان و فعالان در شبکه های اجتماعی درخواست می نماییم عکس نوشته های خود را هرچه سریعتر منتشر نمایند و لینک آن را به قسمت نظرات همین صفحه ارسال نمایند.

دوستان عزیز؛ لطفا توجه داشته باشید برای انتشار بیشتر حتما اول مطالب خود نشان هشتک #ما_هم_اجازه_نمی دهیم قرار دهید.

ضمناً به اطلاع می رساند؛ به 5 اثر از بهترین عکس نوشته ها کارت شارژ یکصد هزار ریالی اهدا خواهد شد.
  • امیرعلی

نبود خانه بهداشت در روستا با جمیعت زیاد

امیرعلی | پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۰ ب.ظ

بسمه تعالی

وبلاگ ناصر آباد بیدار نوشت:


روستای ناصراباد با جمعیتی بالغ بربیش1000نفر وتعداد ساکنینی بیش از 500خانوارهچنان فاقدخانه بهداشت با مشکلات اولیه رفع امراض اهالی روستا مواجع است.


روستای ناصراباد که در فاصله 10کیلومتری شهرستان کنارک واقع شده است و با جمیعتی بالغ بر بیش از1000نفر وساکنینی بیش از 500خانوار که بیش 25 سال است در این روستا اقامت دارند تاکنون صاحب خانه بهداشت نشده اند و هیچ کدام از مسولین شهرستان کنارک جهت احداث خانه بهداشت در این روستا اقدامی انجام نداده اند ومردم روستا گلایه مند هستند که برای کوچکترین مشکل جسمانی امراض بایستی مسافت 10کیلومتری را طی کرده تا مشکلشان برطرف شود و همچنین اهالی روستا با مشکلات تردد ورفت وامد مواجعه هستند....


لذا از کلیه مسولین شهرستان کنارک به ویژه ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان درخواست داریم که هرچه سریع تر به احداث خانه بهداشت در این روستا اقدام نمایند.


امضاء: شکور رزمی

  • امیرعلی

روند طرح هادی روستای ناصراباد همچنان نیمه کاره

امیرعلی | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ق.ظ

وبلاگ ناصر آباد بیدار نوشت:


« به نام ایزدیکتا »


مسئله طرح هادی روستای ناصراباد که در اردیبهشت سال  1393شروع به فعالیت کار توسط پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان وبلوچستان نموده است همچنان نیمه تمام مانده است...


ماشین الات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان وبلوچستان از تاریخ 2 اردیبهشت 93 تا تاریخ 15تیر 93فقط به مدت 2ماه چند خیابان روستا را خاک ریزی کرده وبعد از ان کار را نیمه تمام رها کرده اند و به روستای دیگر منتقل شده اند در صورتیکه اهالی روستا همواره در مواقع ریزش رحمت الهی با مشکلات تردد در خیابانهای خاک ریزی شده دچار هستند، لذا از کلیه مسولین مربوطه تقاضا داریم که هرچه سریع تر اقدامات لازم جهت تکمیل طرح هادی روستای ناصراباد واسفالت کشی خیابانها و پیاده روهای روستا اقدامات لازم را میسر گردانند.


                       روند طرح هادی روستای ناصراباد همچنان نیمه کاره


امضاء: عبدالشکور رزمی
  • امیرعلی

سیستانی تا کی سکوت...؟

امیرعلی | دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ب.ظ

« به نام خداوند بخشنده مهربان، خداوند دریاهای بیکران »



وبلاگ یک مشت دل نوشت:


بیش از ۱۸ سال است که دریاچه ی هامون خشکیده و این خشک سالی نه تنها باعث کاهش محصولات کشاورزی در سیستان بلکه باعث به وجود آمدن عوارض بیماری زا طوفان های ۱۲۰ روزه و گاهن بیشتر از ۱۲۰ روز را در پی داشته و تا امروز هیچ مسئولی چه از مسئولین استانی و چه کشوری به طور قطعی پیگیر این معضل بزرگ استان نبوده!

سیستانی تا کی سکوت...


بله،نه تنها مشکل استان بلکه مشکل کشور است،همین آب شرب زاهدان از چاه نیمه، سد های سیستان و رود هیرمند است! همین گرد و خاک های سیستان چند سالیست که به سمت زاهدان و حتی شهرهای جنوبی استان خراسان جنوبی حواله میشود و اگر این خشک سالی در سیستان ادامه داشته باشد،حتی شاید به پایتخت نیز برسد..و تا کی شود که مسئولینمان چاره ای بیاندیشند؛ این پشت گوش انداختن ها نیز برای ما و مسئولین تازگی ندارد، زیرا تا مشکل بزرگ نشود به گوششان نمیرسد و وقتی بزرگ شد مانند سیلی محکم بر دهانمان خواهد بود و آن وقتیست که دیگر کار از کار گذشته…پس بهتر نیست حال که میتوان با هزینه و زحمت کمتری آن را درمان کرد، این کار را انجام دهیم …گرچه مثل قبل نمیشود ولی شاید کمی نفس کشید برای ما سیستانی ها راحت تر شود تا همین چند سال کوتاهی که در سیستان عمر میکنیم را اکسیژن نفس بکشیم نه خاک..! متاسفانه این که درد مردم به خوبی به گوش مسئولین نمیرسد شاید دلیلش مظلومیتشان باشد که همیشه باعث سکوت و مقاومت در برابر این بلای عظیم شده و حتی رسانه هایی که مسئول رساندن صدای مردم هستند نیز سکوت کرده اند…! ” کمپین # سیستان نیاز به کمک دارد” گرچه دیر شروع شده ولی میگویند ” ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است “ حال برای ما تازگی ماهی مهم نیست،اما آب، مهم هست اگر آب نباشد، دریا نباشد ماهی نیست، ماهم نیستیم…

چند وقت پیش گزارشی از انتقال گاز به افغانستان خواندم و بسیار متاثر شدم که وقتی افغانستان آب را برای ما قطره ای کرده است، مسئولین محترم کشور عزیزم ایران شیرفلکه ی گاز را تا آخر برایشان باز کرده اند، در صورتیکه خانه های خود مردم سیستان و بلوچستان از لوله کشی گاز محروم است و از سیلندرهای گاز مصرف میکنند،آنهم به قیمت چند برابر؛ این رسمش نیست..

با اینکه میگویند ” اگر کسی به تو بدی کرد،جوابش را با خوبی بده ” ولی بیش از ۱۸ سال است که همکاری و خیری از این کشور دوست و همسایه(البته مسئولینش،نه مردم) نصیبمان نشده،و ما همچنان مشغول خدمت رسانی به این عزیزان میباشیم،هرچند حساب مردم این کشور که با ما رابطه ای دیرینه دارند،از سیاستهای دولت آن جداست، ولی بی انصافیست که حق همسایگی را بجا نیاورند و حق آبه ای که سهم هامون است را ازآن دریغ کنند..

حال مردم سیستان با این خشکسالی های پی در پی و مشکلات ناشی از خشک شدن هامون که ریزگردها را مهمان همیشگی خانه هایشان کرده و زندگی را برای مردم این خطه از میهن اسلامی سخت نموده است،بیش از پیش، نیاز به همدردی،همفکری،تعامل،همکاری،توجه و حمایت همه جانبه دست اندر کاران و مسئولان مربوطه را دارد…همینجا از طرف مردم سیستان به مسئولین کشورم میگویم ” این ظلم حق سیستان و سیستانی نیست “

سیستانی تا کی سکوت...؟


همین امسال که باد های ۱۲۰ روزه شروع شده اند و هنوز ادامه دارند خبر دارید یا نه ۷۶۶ نفر بخاطر مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده اند حال بماند بی امکاناتی بیمارستان ها.

آیا به فکر قیامت و جواب دادن به این مردم مظلوم هستید؟؟ آیا ابن مردم شما را خواهند بخشید؟؟؟!! به نظر من اگر مردم هم شما را ببخشند مطمئنا خدا نخواهد بخشید!!! به فکر آخرت خود باشید، این چند میلیون سیستانی شما را نخواهند بخشید…

  • امیرعلی

کمپین # سیستان نیاز به کمک دارد

امیرعلی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ب.ظ

                                     کمپین # سیستان نیاز به کمک دارد

به گزارش سرویس اجتماعی همه با هم، با گذشت چندین روز از طوفان در منطقه سیستان 766 نفر از مردم سیستان راهی مراکز درمانی شدند، این طوفانها حاصل 18 سال خشکسالی و کنترل نکردن ریزگردهای اطراف سیستان میباشد.
این بار مردم کشور خودمان نیاز به کمک دارند، نه کمک از جنس غذایی، بهداشتی و... بلکه از جنس رسانه، تا صدایشان را به گوش مسئولین رسانده تا به جای گفتن " به من چه " تلنگری باشد که کمی هم به فکر مردم سیستان باشند.
حال از شما فعالان حوزه وبلاگی و فضای رسانه می خواهیم تا با قلم و طراحی خود به کمک مردم سیستان آمده تا شاید این موج رسانه ایی به گوش مسئولین برسد و برخی را از خواب غفلت بیدار کند.

  • امیرعلی

صیادان مظلوم را دریابید....

امیرعلی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

وبلاگ حمزه رزمی نوشت:


آقای روحانی که سوخت بنزین قایق های صیادی مون کردی لیتری 1030 تومان ، اصلا می دانی صید و صیادی چیست ؟چه سختی های دارد؟ صیاد کیست ؟آیا تا به حال به صحبت های دردآور یک صیاد گوش داده ای ....

صیاد مظلوم ترین قشر زحمت کش کشور است که از طریق صید ماهی امرار معاش می کند.


حقوق و دارایش بستگی به صید ماهیانی دارد که به تور پهن شده اش در دریا گیر می افتند سروکارش با موج های بی قراریست که بر قایق کوچکش می کوبند از شدت موج ها توان نشستن در قایق کوچکش را هم ندارد سحرگاهان که هنوز به (قول شما هاآفتاب نزده) موذن مسجد ندای الله اکبر سرنداده هنوز که همه شماها در خواب خوش سحر گاهی هستید از خانه و کاشانه اش بیرون می زند نه لقمه گرم نان از گلویش فرو می رود و نه مجال خداحافظی از خانواده اش را دارد عشقش دریاست و کسب روزی حلال. بخاطرکسب روزی حلال شب ها هم به دریا می رود دراعماق دریا با قایق کوچکش دربالا سرش آسمان پرستاره و ماه تابان را می بیند درپایین جولانگاه دریای بیکرانش با موج های بی قرار را دارد آیا تا بحال یک شب را با این اوصاف تجربه کرده ای؟ آیا تا به حال سختی های مردان صیاد را به چشم خویش دیده ای ؟؟ چند بار دست های یک صیاد را لمس کرده ای تا اشک در چشمانت جاری شود دست های که پوستش از شدت کار وتلاش همچون صخره زبر و محکم هستند.آیا تاکنون به این اندیشیده ای که این ماهی های تازه و سرشار از پروئتین سر سفره های نهار حاصل دست رنج کدام قشر از زحمت کشان این مرز و بوم است.آیا از هزینه های در سال یک صیاد خبری داری؟. هزینه های نظیر تعرفه صید که هرسال 100 درصد افزایش می یابد عوارض بندری . هزینه بیمه ها بدنه و فلان، هزینه خرید سوخت واداوات صیادی و خیلی از هزینه های دیگر مگر این صیادان چقد می گیرند تا دو برابرش را به خزانه بیت المال بدهند. به این مردمان صیادمان برسید که نیازمند آرامش و آسایش هستند هیچی جز آسایش نمی خواهند از غیرت شان وجانشان جهت پاسداری از مرزهای آبی ایران اسلامی می گذرند تا به آسایش برسند پس از هیچ کوششی جهت رفاه حال این مظلومان دریغ نکنید. به امید بهترین روزها برای آسایش صیادان عزیزمان

  • امیرعلی

وبلاگ ناصر آباد بیدار نوشت:


                مشکلات و بلاتکلیفی ساکنان بافت قدیم روستای ناصراباد جهت واگذاری زمین


با نام و یاد خداوند بخشنده ومهربان که هرچه است  از اوست و هستی موجودات ز هستی اوست وصلواتی بر محمد وال محمد و خاندان پاک و مطهر ایشان اغاز میکنیم .

مبنی بر اینکه بلاتکلیفی ساکنان بافت قدیم روستای ناصر اباد  که 30سال است در این روستا زندگی میکنند ولی تاکنون بنیاد مسکن شهرستان کنارک از واگذاری زمین در این بافت قدیمی خودداری کرده است  در صورتیکه این اداره  از سال 1386 شروع به ساخت و ساز برای افراد غیر بومی و از خارج روستا که تابعیت بومی روستا ر ا ندارند کرده است و بی توجه ای خود را نسبت به واگذاری زمین به بافت قدیم همچنان ادامه داده است،درصورتی که در زمان حال قرار داریم مسولین این بنیاد با ذکر این مطلب که افراد بومی این روستا باید مبالغ هنگفتی را که در توان و بضاعت انها نیست وبیشتر افراد بومی شغلی جز شغل ازاد و گارگری ندارند باید جهت واگذاری زمین بپردازند در صورتی که افراد غیربومی با همین مبلغ که بیشتر انها سرمایه دار هستند صاحب زمین در بافت جدیدتوسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنارک در روستای ناصراباد میشوند با اینکه این مبلغ برای افرادبومی که 30سال هست جهت ابادانی روستا تلاش نموده و سختی ها و مشکلات را تحمل کرده اند نباید تخفیف قابل توجه ای از سوی مسئولین زیر ربط بخورد؟! اما سرپرست بنیادمسکن انگار نه انگار و بی توجه ای نسبت به این مسئله پیگیر موضوع آن نیست در صورتی که پرداخت مبلغ اعلام شده در توان افراد بومی نیست؛ هرگز نمیتوانند انرا بپردازند مسولین بنیاد مسکن روستایان را تهدید به تخریب منازل و واگذاری زمین های آنها به افراد غیر بومی نموده اند.

لذا از تمامی مسئولین خواهشنمندیم که هر چه سریع تر اقدامات لازم جهت همکاری با ساکنان بافت قدیم روستای ناصراباد جهت واگذاری زمین ها به حقداران وصاحبین اصلی آنها مبذولا فرمایند.


امضاء : عبدالشکور رزمی

  • امیرعلی

صید ترال دریا را فقیر نموده!!

امیرعلی | جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ق.ظ

وبلاگ حمزه رزمی نوشت:


 صیادان در انتظار اقدامات مناسب صید ترال صید کف روب صید میگو صیادی در حالی که صیادان متخلف با صید ترال ضربه‌های مهلکی بر دریا وارد کرده و باعث شده‌ اند آبزیان بسیاری از بین بروند؛ اقدامات پیشگیرانه مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

متاسفانه در سال‌های اخیر برخی روش‌های نامناسب برای صید به کار رفته که یکی از نمونه‌ها صید ترال است. برخی صیادان با استفاده از تورهای مخرب (ترال) در دریا صید می‌کنند و نسل آبزیان دریایی را به خطر می‌اندازد.

در روش صید ترال، معمولا ۸۰ تا ۹۰ درصد ماهی های صید شده به عنوان دور ریز به دریا ریخته می‌شود؛ به عبارت دیگر به ازای صید هر ۱۰۰ کیلو میگو، ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم انواع گونه‌های آبزی ریز و نابالغ صید می‌شود. صیادان، روش صید ترال را عاملی مهم در تخریب صیدگاه‌ها، زیستگاه‌ها، آبزیان دریایی و رکود فعالیت صید و صیادی می‌دانند.

انجام غیرقانونی این روش صید توسط صیادان متخلف غیربومی در این منطقه و نبود برخورد قاطع با آنها از جمله دلایل نگرانی و گلایه صیادان بومی است . صید ترال عاملی مهم در تخریب محیط زیست آبزیان دریایی است یکی ازصیادان پزم افزود صید ترال، عاملی مهم در تخریب محیط زیست آبزیان دریایی و رکود فعالیت صید و صیادی است.

این صیاد ادامه داد: نگرانی بسیار صیادان از عدم برخورد جدی مسئولان با این صیادنماهای متخلف است و باید با آنها برخورد جدی شود. اگر مسئولان مربوطه قادر به برخورد با این متخلفان نیستند، دریا بزودی نابود و نسل بسیاری از آبزیان منقرض خواهد شد.






  • امیرعلی

" روستازادۀ خود فراموش شده در انقلاب "

امیرعلی | شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۰۱ ب.ظ


                                                


چند روزیست که در رسانه ها و سایت ها مشاهده میکنیم که جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی با تحقیر روستائیان و فراموش کردن نقش این قشر زحمتکش در پروراندن درخت تنومند انقلاب،به نوعی  انگار هویت خودشان را فراموش کرده اند!

تحقیر نیروهای مومن و انقلابی کشور با این عنوان که در زمان انقلاب در روستاهایشان میگشتند..اشتباه بسیار فاحشیست، آنهم از سوی شخصی مثل اقای هاشمی که خود از همین روستاها کارشان را شروع نموده اند!


هاشمی رفسنجانی-کمپین من یک روستایی هستم

 با اینکه ما در دوران انقلاب نبوده ایم ولی شنیده هایمان از زبان بزرگترها و شواهد موجود به خوبی گویای این مطلب است که مردم تک تک روستاهای کشورم دراوایل انقلاب و یا بعد از آن چه تاثیر و نقش بسزایی در شکوفایی و تداوم انقلاب داشته اند..

جای دوری نرویم،در همین روستاهای اطرافم اسامی جانبازان و شهدایی راشنیده ام که در زمان دفاع مقدس حضور داشته اند و از جمع همین روستایانی هستند که آقای هاشمی آنان را بی تاثیر در پیروزی انقلاب خطاب نموده اند..! آری ما تنها در یک روستای شهرستان کنارک،مثل مومان و یا سورکمب، مسن ترین جانباز شهرستان با 40 درصد جانبازی را سراغ داریم که بیش از 90 سال عمر خود را در این روستا سپری نموده و مینماید و چه بسیار جانبازان،آزادگان و شهدایی بودند که از همین روستاها برای دفاع ازکشور و انقلابشان به پا خاستند تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک روستایشان را بگیرد.. آری همه ی ما به روستایی بودنمان افتخار مینماییم و جلوی هر تحقیری ایستاده ایم. بله  " من یک روستایی هستیم "


امضاء : فرهمند
  • امیرعلی