« صدای کنارکـ »

برترینهای شهرستان کنارک

« صدای کنارکـ »

برترینهای شهرستان کنارک

« صدای کنارکـ »

هر وبلاگ ارزشی ایرانی یک مشت محکم در دهان استکبار جهانی

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های شهرستان کنارک می باشد.

هدف از ایجاد این وبلاگ انتشار تفکرات، مطالب تولیدی و ارزشی وبلاگ نویسان شهرستان کنارک و معرفی به جامعه مجازی و نیز انتشار در سایت های کشوری و بخصوص حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز سایت همه باهم ( سایت مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) همچنین از دوستان عزیزی که نامشان از قلم افتاده است تقاضا میشود آدرس وبلاگشان را جهت لینک در وبلاگ مرکزی هرستان کنارک از قسمت نظرات این وبلاگ برای ما بفرستند.

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

هفته دولت برای ملت به کام دیگران/ مسئولین مچکریم...

امیرعلی | يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۴۷ ب.ظ

« بنام خداوند یکتا »

وبلاگ یک مشت دل نوشت:


هفته دولت با تمام ژست های مسولین در هنگام کلنگ زنی و چیدن ربان پروژه های مختلف گذشت؛اما خداروشکر که چند پروژه حداقل به بهرداری رسید و در خدمت مردمی قرار گرفت که چندین سال با صبر بسیار برای افتتاح و بالاخره استفاده از این امکانات در کنار مسئولین و همقدم با آن ها تلاش کرده بودند و بلاخره در هفته ی دولت ثمره ی تلاششان را دیدند و انتظارشان به پایان رسید.


مسولین مچکریم


ولی چرا همه ی این پروژه ها باید در هفته ی دولت افتتاح شده و به بهره برداری برسند من به معنی و مفهوم هفته ی دولت کاری ندارم، منظورم این است که مثلا در همین شهرستان کنارک تقریبا سه سال پیش ساختمانی به اسم  بیمارستان کاملا مجهز افتتاح شد ولی بهره برداری اصلا ! امسال در هفته ی دولت این ساختمان هم بالاخره بیمارستان شد!! و اگر این ساختمان زود تر از هفته ی دولت به بهره برداری میرسید بهتر نبود؟! آیا مشکلی و بیماری از مردم زودتر رفع نمیشد؟! مردم شهرستان کنارک چرا باید با داشتن چنین بیمارستانی به چابهار جهت معالجه در این سه سال مراجعه می کردند؟ ای کاش هر روز و هر هفته روز و هفته ی دولت بود.!!



نمونه دیگر نیزمدارسی است که میتوان گفت: اگر خیلی زودتر از اینها کلنگ زنی می شدند، شاید دانش اموزانی که دیروز نداشتن مدرسه باعث شده بود تا حسرت نشستن پشت نیمکت و پای درس معلم به دلشان بماند، امروز خود را برای رفتن به مقطع تحصیلی دیگری آماده میکردند،نه اینکه افزایش سنشان باعث شود تا بجای حاضر شدن در کلاس درس ،هروز صبح همراه پدر خانواده برای صید و صیادی به دریا بزنند و بجای کیف و کتاب بر روی میز، تور در دریا پهن کنند..!


مسئولین عزیز دستتان درد نکند بابت این زحماتتان ممنونیم ولی ما به این امکانات تنها در هفته ی دولت و بعد از آن نیاز نداریم  بلکه قبل از آن هم برایمان مهم و گاهی اوقات حیاتیست.. شاید برای پررنگ جلوه دادن عملکردتان سرشار از سود باشد ولی سودش برای ما در لحظه است و بس!


بازهم خداروشکر که حداقل الان میتوانیم استفاده کنیم؛ مسئولین مچکریم...


امضاء : فرهمند

  • امیرعلی

به نظر شما آیا موبایل های هوشمند امن است؟

امیرعلی | چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ

به نظر شما آیا موبایل های هوشمند امن است؟



وبلاگ پسر آفتاب نوشت:

یکی از مشکلات فکری در جامعه امروزی ما همین است *آیا گوشی های هوشمند امن هستند؟*

مجرمان سایبری دیگر مانند قدیم‌ها به ویندوزهای رایانه حمله نمی‌کنند، بلکه توجه خود را به سمت فناوری‌های دیگری معطوف کرده‌اند و تلفن‌های همراه بهترین راه برای حمله به گجت‌های قابل حمل هستند.به‌ تازگی شواهدی از فیشینگ یا سرقت اطلاعات در موبایل‌ها یافت شده که توانسته‌اند به پسوردها و سایر محتوای شخصی دسترسی پیدا کند. پاتریک پیترسون، پژوهشگر ارشد امنیت در سیسکو، بر این عقیده است که تهدیدات امنیتی گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای موبایل در سال 2011 افزایش پیدا کرده‌اند.

او در این مطلب چند راهکار مورد اطمینان برای حفظ امنیت گوشی‌های هوشمندتان را بیان می‌کند: قبل از اینکه پیام کوتاهی را باز کنید فکر کنید؛ ابتدا قبل از اینکه به پیامی پاسخ دهید، ببینید چه کسی به شما پیام کوتاه ارسال کرده است. اغلب سرقت‌های فیشینگ از طریق پیام‌های متنی آغاز می‌شود. اگر نمی‌شناسید جواب ندهید.

همیشه خارج شوید؛ هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شوید یا Log Out کنید. این کانال را همین طور به حال خود باز نگذارید تا دیگران اطلاعات شما را کنترل کنند. به منبع خود اطمینان کنید؛ همیشه به جایی که از آن نرم‌افزار می‌خرید یا دانلود می‌کنید توجه داشته باشید. فروشگاه مجازی معتبر یکی از بهترین فروشگاه‌ها است. مراقب نرم‌افزارهای شخص ثالثی که از شما درخواست‌ های تایید زیادی می‌کنند باشید.

تمیز و مرتب باشید؛ از شر برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. برخی برنامه‌ها می‌توانند بعضی از انواع اطلاعات نظیر فهرست مخاطبان را کنترل کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. برای سیم‌کارت گوشی خود کلمه رمز یا Pin Code ایجاد کنید تا اگر تلفن همراه شما گم شد یا به سرقت رفت، هیچ کس نتواند از سیم‌کارت شما استفاده کند. نکته مهم: از رمزهای 0000 و 1234 هم استفاده نکنید. زیرا به آسانی قابل حدس زدن هستند.

بلوتوث در کمین است؛ بلوتوث‌ می‌تواند بی‌نظیر باشد، اما می‌تواند شما را به‌دردسر بیندازد و اطلاعات شخصی شما ممکن است، مورد دسترسی و آسیب قرار بگیرد. اگر شما از بلوتوث استفاده می‌کنید، اتصال خود را با یک رمز طولانی و امن‌تر به جای استفاده از یک PIN کوتاه محافظت کنید.

کجا از Wi-Fi استفاده کنید؛ جای تعجب بسیار است که هکرها ازWi-Fi hotspotهای عمومی برای استراق سمع و کلاهبرداری استفاده می‌کنند. هکرها می‌دانند که بسیاری از مردم ممکن است از یک رمز عبور یا پسورد در سایت‌های مختلف استفاده کنند، از ایمیل گرفته تا حساب بانکی و سایر حساب‌های کاربری. پس بار دیگری که به کافی‌شاپ یا رستورانی رفتید، در مورد چیزی که به اشتراک می‌گذارید خوب فکر کنید. یا اگر می‌توانید از شبکه اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید.

فیشینگ؛ سرقت آنلاین یا فیشینگ در عمل به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وب‌سایت معتبر مانند بانک‌های آنلاین انجام می‌شود. ابتدا کاربر از طریق ایمیل یا آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیگر، به این صفحه قلابی راهنمایی می‌شود. سپس از کاربر درخواست می‌شود تا اطلاعاتی مانند اطلاعات کارت اعتباری که می‌تواند مهم و حساس باشد، آنجا وارد کند. در صورت گمراه شدن کاربر و وارد کردن اطلاعات خود، فیشرهابه اطلاعات شخص دسترسی می‌یابند.

  • امیرعلی

دروصف غروب های زیباودلنشین بندرصیادی پزم تیاب

امیرعلی | جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۳۶ ب.ظ


وبلاگ حمزه رزمی نوشت:


 

برای لذت بردن از زندگی نباید حتما پول خرج کرد. خیلی از کارها هستن که در دسترس همه مون – واقعا همه!- هست ولی ازشون غافل هستیم. مثلا خورشید که هر روز بالای سرمون طلوع و غروب می کنند رو نادیده می گیریم و در حسرت چیزهای مصنوعی اما جدید هستیم. آخرین باری که رنگ های غروب یا طلوع آفتاب رو تماشا کردید یادتون هست؟ آسمان لحظه به لحظه رنگ عوض می کند، رنگ هایی که توی بزرگ ترین و پیشرفته ترین ال سی دی های دنیا نمی توانید ببینید! چقدر برای لذت بردن از طبیعت وقت میگذاریم؟ چقدر براش هیجان زده می شویم و به استقبالش میرویم؟ یکی از جاذبه های خدادادی که خداوند به ما عنایت کرده غروب خورشید در دریایی بی کران عمان است. هنگام غروب خورشید به دریا بالایی دیواره های صخره ای نشستن یا قدم زدن در خاک نرم و طلایی ساحل محو تماشای خورشید سرخ شده لذت دیگری دارد. خورشید پرتوهای سرخش را به روی دریا پهن می کند و رنگ آبی دریا را به رنگ سرخ درمی آورده است ، به نظر می رسد خورشید دارد به زیر آب های دریا فرو می رود و غرق می شود.مرغ ها ی دریایی بر فراز آب های نیلگون دریا درمیان تکه ابر های سرخ شده به پرواز درآمده آوای دلنشین مرغان دریایی و طنین دل انگیز آن ها به هر دل بی قراری ارامش می دهد. هر لحظه خورشید بیشتر و بیشتر به زیر آب دریا فرو می رود و هرچه به شب نزدیک تر میشویم ساحل تاریک و تاریک تر می شود و موج های دریا شدت می گیرند و عظیم و عظیم تر می شوند و به شدت به ساحل برخورد می کنند. از صدای موج های بی قرار که به شدت ساحل می کوبند پیداست که آنها هم بی قرار از غروب خورشید هستند. تا می توانیم از طبیعت زیبا و بکر استفاده کنیم..

  • امیرعلی

ارتباط بین دخترو پسر از دیدگاه قرآن

امیرعلی | سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

وبلاگ پسر آفتاب نوشت:



سلام خانم. باور کنید من مزاحم شما نیستم ازظاهرشماخیلی خوشم آمده این شماره من... لطفا بامن تماس بگیرید.
جملاتی از این دسته،نقطه آغاز بسیاری از عشق های کور خیابانی و بهانه دستمایه ای برای شروع یک رابطه احساسی نابهنجار و زندگی سوز بین دختران پسران جامعه ماست که خارج از عرف جامعه و مرز مذهب به رابطه ایی مبهم وباریک تن میدهد که حسرتی جانکاه سرنوشتی شوم را برایشان رقم می زند. دوستی با جنس مخالف و دنیای ارتباط بسی بدان دانم زده است، یکی از ملظمات جدی جامعه ماست این  موضوع، راهم می توان به مثابه یک ناهنجاری انگاشت و نیز یک آسیب فرهنگی حرمتی شرعی. 
در این نوشتار باروری بر کلام وحی این مسئله را صرفا از زاویه نگاه دین، می کاویم 
واژه انسان،بنابریک دیدگاه، مآخذ از آمده «نسی»و به معنای موجودی است که اهل انس و الفت بادیگران است. 
بنابردیدگاه دوم، نیاز به انس و مانوس واقع شدن، میلی غریزی. ذاتی است که در وجود انسان خفته و نهفته است از طرفی،در دستگاه آفرینش وجود هیچ میلی بی هدف نیست. امیال نیز نیل به اهداف نمی یابند مگر اینکه درمسیر صحیح خود جهت دهی شوند. بااین مقدمه یکی از امیال نهفته در سرنوشت آدمی، گرایش به جنس مخالف است که دستگاه حکیمانه خلقت، آن را برپایه هدفی مقدس در وجود آحاد بشریت ودیعت نهاده که همانا تکامل و تولید تکثیر نسل انسانی در سایه پیوند زناشویی است. 
قرآن کریم به عنوان یگانه کتاب تربیت سازی الهی، در بعث بهداشت روانی دختر پسر بر حفظ حریم زن و مرد تأکید ورزیده، همگان را از داشتن روابط دوستی های پنهان با جنس مخالف برحذر داشته است.  
دیدگاه قرآن درخصوص دوس گیری از جنس مخالف در آیت های زیر آمده است. 
1. نخست در سوره «نساء» کریمه 25، خطاب به مردان، آنهارا ازدواج بازن یادخترانی که روابط دوستانه پنهان بادیگران داشته اند منع کرده می فرماید <... فانکوهن باذن اهلهن واتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیرمسافحات ولامتخذات اخدان >(آنان رابا اجازه خانواده هایشان به همسری خود درآوردید ومهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنکه ]پاکدامن باشند زناکار و دوست گیران پنهانی نباشند. )
دو2. در جایی دیگر همین تعبیر درباره پاکدامنی آمده است :(مائده/5)؛ وزنان پاکدامن ازمسلمانان وزنان پاکدامن از اهل کتاب حلال اند، هنگامی که مهر آنان رابپردازید وپاکدامن باشید، نه زناکار و نه دوست پنهانی نامشروع گیرید.
1. کلید واژه قرآن درخصوص این گونه رفاقت های ناسالم، واژه «خدن»است خدن، آنگونه که راغب اصفهانی در مفردات گفته است:بیشتر در کسی استعمال می شود که دوستی وی از روی شهوت باشد. درحالی که قرآن از دوست اصیل و سالم به <خلیل>تعبیر می کند. 
2. بنابرگفته صاحب معجم الوسیط، «اخدان»جمع «خدن»به معنای دوست پنهانی پسر یا دختر است مذکر مونث آن یکی است. 
3. در اینگونه دوستی ها، محبت راستین وجود ندارد چراکه قرآن، از کسی که دوستی اش برپایه صداقت استوار است، به <<صدیق>>تعبیر می کند. 
4. علت جمع آمدن کلمه <<اخدان>>درآیه این است که وقتی کسی برای فحشا واز روی شهوت دوست برمی گزیند، یکی یا دوتا قانع نخواهد بود؛ چراکه نفس انسانی وقتی به دنبال شهوات و خواسته های خود برود حد توقف ندارد. 
5. شاید از ظاهر آیه برداشت شود که عفت پاکدامنی، شرط شرعی صحت ازدواج است اما از قرینه آیه ای دیگر از قرآن، فهمیده می شود که عفت و پاکدامنی، شرط اخلاقی ازدواج است ونه شرط فقهی آن. توضیع آنکه دوسوره نور  کریمه سوم. می خوانیم :<<مرد زناکار یا زن زناکار یا مشترک ازدواج نمی کند؛ وزن زناکار را، جز مرد زناکار یامشترک، به ازدواج خود در نمی آورد و این کار بر مؤمنان حرام است! 
حال این سوال مطرح است که آیا آیه مورد بعث <<بیانگر حکم فقهی است یا حکم اخلاقی؟ اگرحکم فقهی را بگوید، با استنثا سازگاری ندارد که می فرماید مرد زنا کار جز بازن آلوده یامشرک حق ازدواج ندارد.
حال آنکه شرعاً چنین نیست،زیرا ازدواج مرد آلوده بازن پاکدامن شرعاً حلال وجایز است.وازدواج مرد مسلمان ،هرچند آلوده باشد بازن مشترک حرام است .که اطلاق این آیه هرمسلمانی اعم از آلوده وپاکدامن رادربر می گیرد ،پس آیه مورد بعث به قرینه آیه در سوره «ثور»حکم اخلاقی واجتماعی رایج رابیان می کند که افراد آلوده با آلوده ها ارتباط دارند.
6.پاکدامنی برای ههمگان مطلوب و باارزش است ولی برای کنیزان تأکید شده است ،آنان در معرض فساد وبزهکاری بودند،زیرا تحمیل وسودجوی مادّی برخی از مالکان یااشتغال آنان به امور خدمتگزاری رابرای آنان بیشترفراهم میکرد.
  • امیرعلی

     به نام خالق هستی بخش

وبلاگ ناصر آباد بیدار نوشت:




روستای ناصراباد که در فاصله 10کیلومتری شهرستان کنارک واقع گردیده است با دارا بودی یک مدرسه ابتدایی که اهدایی سازمان منطقه ازاد تجاری صنعتی چابهار در سال1378 بوده است با دو کلاس رو به تخریب است با اینکه با پیشرفت روستا و افزایش ساکنین روستا و افزایش تعداد دانش اموزان  این مدرسه دو کلاسه ظرفیتی برای دانش اموزان نداشته  و دانش اموزان مجبور به طی مسافتی  برای تحصیل به شهر کنارک سفر کرده و یا کلا ترک تحصیل کنند ،با ذکر این مطلب که ریس شورای اسلامی روستای ناصراباد  تاکنون هیچگونه اقدامی نسبت به احداث مدرسه جدید  در روستا انجام نداده اند...


لذا ازکلیه مسولین به ویژه ریاست محترم اموزش وپرورش شهرستان کنارک ومسولین زیر ربط  تقاضا میشود که حداقل  به احداث یک مدرسه  6 کلاسه در روستای ناصراباد اقدام نمایید .


شکور رزمی
  • امیرعلی

آژیر قرمز تب مالت به صدا درآمد/ هشدار وزارت بهداشت به مردم

امیرعلی | يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ب.ظ

وبلاگ ناگفته های مکران نوشت:



هنوز تبعات بیماری آنفلوآنزای مرغی و تب کنگو در کشور فراموش نشده که تب مالت به دلیل کمبود واکسن و عدم واکسیناسیون به سراغ مردم آمد.

بیماری تب مالت در روزهای اخیر، آژیر خطر و قرمز را در کشور به صدا درآورده است و نگرانی مردم را افزایش داده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با درخواست از مردم برای عدم استفاده از لبنیات غیراستاندارد، گفت: مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند.

حسین‌علی شهریاری، ضمن هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکنون چندین نشست را با مسئولان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت برگزار کرده و نگرانی شیوع تب مالت در کشور را مورد پیگیری قرار داده است.

 
کمبود واکسن و عدم واکسیناسیون به موقع دام از دلایل افزایش تب مالت

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون وعده‌های زیادی برای رفع بیماری تب مالت از سوی مسئولان مربوطه داده شده است، ادامه داد: این بیماری به علت‌های مختلف از جمله کمبود واکسن مناسب برای دام، عدم واکسیناسیون به موقع دام و عدم نظارت‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی بروز پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه دامداران در معرض ابتلا به این بیماری هستند چراکه این بیماری مشترک بین انسان و دام است و باید این معضل، دغدغه‌ مشترک مسئولان وزارت بهداشت و  سازمان دامپزشکی محسوب شود تا اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با جدیت شیوع تب مالت در کشور را پیگیری می‌کند، یادآور شد: واقعیت آن است که تب مالت به این زودی‌ها از بین نمی‌رود چراکه بیماران آن همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند لذا مجلس به دنبال آن است تا سازمان دامپزشکی واکسن مربوطه را به تعداد کافی و به موقع برای دام‌ها استفاده کند تا بتوان از افزایش بیماران آن جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: این بیماری درحال حاضر در کشور هشدار دهنده است و مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند چراکه هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

  • امیرعلی

نوشته ای از یک صیاد

امیرعلی | يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ

وبلاگ حمزه رزمی نوشت:


جای بسی تاسف است ؟؟ به کشتی های ترال مجوز برای صید درواقع برای جارو زدن ذخایرماهیان دریا را می دهند اون وقت سازمانی تشکیل داده اند و چند نفر از بیت المال حقوق می گیرند سازمانی به نام حفاظت منابع آبزیان دریایی کارش همچون نامش پیداست جلوگیری از صید بی رویه و حفاظت از آبزیان در دریا می باشد.

نمیدانم مجوز این کشتی ها که در 12 ماه سال مشغول ترال زدن هستند از کجا صادر می شود و امضای کدام مسئول  برپای آن حک شده است که این گونه بی رحمانه به ذخایر آبزیان در دریا تجاوز می کنند و نمیدانم چه کسی مسئولیت این ذخایر در دریا را به عهده گرفته که حتی حاضر به سخن گفتن نیست.

کاش آن کسی که بخاطر حفاظت از منابع آبزیان دریایی حقوق می گیرد یک بار هم شده همسفر صیادان مظلوم شود تا با چشمان خود مشاهده کنند که چرا لاشه این همه ماهی های کوچک روی سطح آب شناور هستند دیده می شود آیا این ها ذخایر ماهی ها نیستند که باید از شون حفاظت شود؟؟؟

ماهی های بزرگ تر در کشتی ترال زن عمل آوری شده مستقیم به بازارمصرف عرضه می گردند ماهیان کوچک بی جان تلف می شوند.

این وسط حق صیادان مظلوم است که روزی شان فقط صید ماهی است و بس که توسط این کشتی ها جمع می شود جلوی دیدگان همه ریخته می شود.

آیا این صیادان بدبخت دنبال این ماهی ها نیستند؟؟؟

ببرید بخورید نوش جانتان ولی نه از صیادان مظلوم که نه تاریکی شب می شناسند و نه گرمی روز فقط دنبال نان حلال هستند و بس....

از همه مسئولین خواهش میکنم که جلوی این تجاوزگرها را گرفته تا حق هیچ صیاد مظلومی ضایع نشود.

  • امیرعلی